Datos personales/Dades personals

domingo, 30 de marzo de 2008

Cruïlla de Cors


Sin previo aviso, por sorpresa, alguien lo ha colgado ahí. Poned pantalla completa, volumen en los altavoces y disfrutadlo.
http://es.youtube.com/watch?v=nKqDBGqtS_8

Tráiler promocional de “Cruïlla de Cors” (“Encrucijada de corazones”, 2008).


Sense avis previ, per sorpresa, algú ho ha penjat allí. Poseu pantalla completa, volum als altaveus i gaudiu.
http://es.youtube.com/watch?v=nKqDBGqtS_8

Tràiler promocional de “Cruïlla de Cors” (2008).

viernes, 28 de marzo de 2008

El casting de la azafata


Posturitas y más posturitas que no tienen otra función que envilecer a mis cachorros - no a mí claro, uno ya está en algunas cuestiones por encima del bien y del mal -. Pues eso, que tanta líbido desatada de forma gratuita, para que, al final, la agencia nos enviase a una azafata con aires de oficial prusiano – bigote incluido - a aquella feria de transporte aéreo de Southampton.

Fue en los años que siguieron a lo de Corea, pero, aunque no lo creáis, en esto de las azafatas, las agencias tienen, todavía, un rasero muy básico; “guapa y tonta mucho más cara que menos guapa y lista”. Sí, así te lo dicen y ni se sonrojan ni nada. Si no me creéis os puedo pasar algunos teléfonos de empresas dedicadas a esto y hacéis vosotros mismos la prueba.

En pleno siglo XXI. A veces hasta encuentro justificación de los exóticos destinos en los que sitúo mis bases.

Ilustraciones para tríptico (hacia 1999).

Posturetes i més posturetes, que no tenen altra funció que envilir als meus cadells – no a mi és clar, un ja està en algunes qüestions per damunt del be i del mal -. Doncs això, que tanta libido desencadenada de manera gratuïta, per a que, a la fi, l’agència ens enviara a una hostessa amb aires d’oficial prussià – bigot inclòs - a aquella fira de transport aeri de Southampton.

Fou als anys que seguiren a allò de Corea, però, encara que no ho cregueu, en açò de les hostesses, les agències tenen, encara, un raser molt bàsic; “guapa i ximple molt més cara que menys guapa i llesta”. Sí, així t’ho diuen i ni s’enrojolen ni res. Si no em cregueu us puc passar alguns telèfons d’empreses dedicades a açò i feu vosaltres mateix la prova.

En ple segle XXI. De vegades fins i tot trobe justificació dels exòtics destins als que porte les meves bases.

Il·lustració per a tríptic (cap al 1999).

lunes, 24 de marzo de 2008

Derrotando imperios


Para los modestos de espíritu – que mantenemos ese punto de rebeldía -, para los que las victorias de los débiles contra los poderosos nos reconfortan – aún a sabiendas de que nunca sonreiremos para la eternidad -, para los que apoyamos las pequeñas causas – con esa picardía que ofrece el desencanto -, para todos nosotros, digo, esta semana “che” ha sido un placer.
Desde Tayikistán, los muchachos y yo, hemos saltado de alegría nada más y nada menos que en dos ocasiones. Esos 3-2 y 2-3 consecutivos ante los más grandes, nos han dado lo único potable en este “annus horribilus”.

Mascota para peña valencianista (principio de los noventa del pasado siglo).


Per als modestos d’esperit – que mantenim aquest punt de rebel·lia -, per als que les victòries dels dèbils davant els poderosos ens reconforten – encara que coneguem que mai somriurem per tota l’eternitat -, per als que recolzem les petites causes – amb la picardia que ofereix el desencant -, per a tots nosaltres, dic, aquesta setmana “xé” ha sigut un plaer.
Des de Tayikistán, els xicots i jo, hem botat d’alegria ni més ni menys que en dues ocasions. Aquestos 3-2 i 2-3 consecutius davant els més grans, ens han donat l’únic potable en aquest “annus horribilus”.

Mascota per penya valencianista (inici dels noranta del passat segle).

Peregrina

Siguen quedando cosas en el camino de la singladura de esta “Cruïlla de Cors” que ya llega a su clímax. Y, que casualidad, caen propuestas que a mí, personalmente, me parecen atractivas.
Cada vez estoy más convencido de que me alineo poco con el pensamiento del global de los mortales.
Tal vez ello sea debido al aislamiento que vivo en los lugares elegidos como bases de operaciones.

Propuesta de vestuario para “Peregrina del desierto” (2008 inédita).


Segueixen quedant coses al camí de la singladura d’aquesta “Cruïlla de Cors” que ja aplega al seu clímax. I, que casualitat, cauen propostes que a mi, personalment, em semblen atractives.
Cada vegada estic més convençut de que em afilere poc amb el pensament del global dels mortals.
Tal vegada allò siga degut al aïllament que visc als llocs triats com a base d’operacions.

Proposta de vestuari per “Peregrina del desert” (2008, inèdita).

lunes, 17 de marzo de 2008

El beso

Explorar, saborear, sentir, disfrutar… En cualquier sitio, bajo cualquier circunstancia, sin excusas, sin temores, sin cortapisas ni convenciones sociales, con toda la intensidad del que se ofrece, del que da… un beso siempre es algo maravilloso.
Emulando a tantos fotógrafos franceses, aquí va uno de los capturados a lo largo de mis eternos vuelos.


“Fira de Teatre al Carrer” en Tárrega (hacia el 2001).


Explorar, assaborir, sentir, gaudir... En qualsevol lloc, baix qualsevol circumstància, sense excuses, sense temors, sense entrebancs ni convencions socials, amb tota la intensitat del que s’ofereix, del que dona... un bes sempre és una cosa meravellosa.
Emulant a tants fotògrafs francesos, ací va un dels capturats als llarg dels meus eterns vols.


“Fira de Teatre al Carrer” a Tàrrega (cap al 2001).

miércoles, 12 de marzo de 2008

Yazid, l’amant de la Mitja Lluna

…Y en este vivir sin vivir, en esta nueva vida en la que nado, que es la antigua, siempre encuentro a faltar las suaves caricias que la otra civilización me ofrecía.

Maquetación interior del cuento “Yazid, l’amant de la Mitja Lluna” (2008).

... I a aquest viure sense fer-ho, en aquesta nova vida a la que nade, que és la antiga, sempre trobe a faltar les suaus carícies que l’altra civilització m’oferia.

Maquetació interior del conte “Yazid, l’amant de la Mitja Lluna” (2008).

Sigfrid, el pacificador de la Creu


Una y otra vez ese sueño. Esa vida que no es mi vida pero que amenaza con haberlo sido. Entre dos bandos, entre dos civilizaciones, entre dos razas. Dos alternativas que quieren ser distintas y tan solo ligeros matices las separan. Una y otra vez, al despertar bañado en sudor, la nostalgia por lo que pudo haber sido….

Maquetación interior del cuento “Sigfrid, el pacificador de la Creu” (2008).


Una i altra volta aquest somni. Aquesta vida que no és la meva però que amenaça en haver-ho sigut. Entre dos bàndols, entre dues civilitzacions, entre dues rasses. Dues alternatives que volen ser distintes i tan sols lleugers matísos les separen. Una i altra vegada, al despertar banyat en suor, la nostàlgia pel que pugué haver sigut...

Maquetació interior del conte “Sigfrid, el pacificador de la Creu” (2008).

domingo, 9 de marzo de 2008

La Bahía del Ahogado


Pasó en los años cincuenta. En una aldea de la cornisa cantábrica. Yo conocí la historia años después de boca del sacerdote que se vio, de un modo u otro, involucrado. Esta historia de cineastas en problemas, policías desencantados, crímenes y romance licántropo, me resulto tan interesante como excesivamente dispersa.
Página de “La Bahía del Ahogado”. Extensa historia de cien páginas publicada en el suplemento dominical del periódico “Ciudad de Alcoy” (año 1999).
A ver si entre vuelo y vuelo, tengo algo de tiempo para retocarla, darle color y moverla con vistas a editar el álbum.


Ocorregué als anys cinquanta. A una aldea de la cornisa cantàbrica. Jo conegué la història anys després de boca del sacerdot que es va veure, d’una forma o altra, involucrat. Aquesta historia de cineastes amb problemes, policies desencantats, crims i romanç licàntrop, em resulta tant interessant com excessivament dispersa.
Pàgina de “La Badia del Ofegat”. Extensa història de cent pàgines publicada al suplement dominical del periòdic “Ciudad de Alcoy” (any 1999). A veure si entre vol i vol, tinc una mica de temps per a retocar-la, donar-li color i moure-la amb vistes d’editar l’àlbum.

jueves, 6 de marzo de 2008

Utopía

Hace mucho, mucho tiempo, en una lejana galaxia… Bueno, no es exactamente así, pero hace un tiempo, conocí un grupo de gente con el que llegamos a formar aquello tan utópico llamado “equipo”. Éramos una banda ambiciosa en un proyecto que no lo era menos y nos movía la ilusión de hacer las cosas de un modo distinto a como se hacen habitualmente. Trabajamos, jugamos, sufrimos… hubo risas, llantos, disputas, camaradería…

Al final, un conflicto entre los temerosos acomodados y los arriesgados utópicos, acabó con manejos turbios por parte del poder y la ejecución laboral del cabecilla. El resto se fue desintegrando. Quedamos algunos más durante un tiempo, incluso hay quien sigue planteando pequeños golpes de mano contra los detestables…
Mi homenaje de hoy va para aquella gente que nos la jugamos, que apostamos por hacer algo distinto, por buscar el “Mundo Perfecto” del que Eastwood habla en su película. Parafraseándolo diría que “en un mundo perfecto el ‘poder’ no existiría”.

Ilustración para colección particular (hacia el 2000).


Fa molt, molt de temps, a una llunyana galàxia... Bo, no és exactament així, però fa un temps, vaig conèixer un grup de gent amb el que aplegarem a formar allò tant utòpic anomenat “equip”. Érem una banda ambiciosa a un projecte que no ho era menys i ens movia la il·lusió de fer les coses d’una forma distinta a com es fan habitualment. Treballarem, jugarem, patirem... hagué riallades, plors, disputes, camaraderia...
A la fi, un conflicte entre els temorosos acomodats i els arriscats utòpics, acabà amb maneigs tòrvols per part del poder i l’execució laboral del cabdell. La resta anà desintegrant-se. Quedarem alguns més durant un temps, inclòs hi ha qui encara continua plantejant petits cops de mà contra els detestables...
El meu homenatge de hui va per aqueixa gent que ens la jugarem, que apostarem per fer una cosa distinta, per buscar el “Mon Perfecte” del que Eastwood ens parla a la seva pel·lícula. Parafrasejant-lo diria que “ a un mon perfecte el “poder” no existiria”.

Il·lustració per a col·lecció particular (cap al 2000).

Mujaidín

Es uno de los conflictos más ignorados de los últimos años y donde he visto la imagen más espeluznante de mi vida. Un padre recogiendo en una bolsa de plástico, los escasos restos de su hijo pequeño después de un ataque de artillería.
El falso demócrata ruso – antiguo miembro de la KGB – masacra sin piedad al pueblo checheno y los mujaidines de este país, se defienden de forma feroz y, en ocasiones, excesiva.
Tiene escasos visos de resolverse con rapidez. Primero por el celo de los rusos en evitar que otros países metan las narices en “sus” asuntos, y segundo porque, detrás de un supuesto conflicto de nacionalismos, se esconden importantes yacimientos petrolíferos que Rusia no puede permitirse perder.

Diseño de una Mujaidín - Guerrera de Alá – que quedará inédito en la propuesta de “Cruïlla de Cors” (2008).


És un dels conflictes més ignorats dels darrers anys i on he vist la imatge més esborronadora de la meva vida. Un pare recollint a una borsa de plàstic, les escasses restes del seu fill menut després d’un atac d’artilleria.
El falç demòcrata rus – antic membre de la KGB – massacra sense pietat al poble Txetxè i els mujaidins d’aquest país, es defenen de forma feroç i, en ocasions, excessiva.
Té escassos visos de resoldre’s amb rapidesa. Primer pel cel dels russos en evitar que altres països claven els nassos als “seus” assumptes, i segon perquè, darrere d’un suposat conflicte de nacionalismes, s’amaguen importants jaciments petrolífers que Rússia no es pot permetre perdre.

Disseny d’una Mujaidín – Guerrera d’Alà - que quedarà inèdit a la proposta de “Cruïlla de Cors” (2008).

sábado, 1 de marzo de 2008

¿El sino de mi vida?


Aunque parezca una “boutade”, llevo unos años en que, salvo en muy escasos instantes, mi vida se ha convertido en un “grand guinyol” más que grotesco en el que trabajos, contactos, compromisos, clientes, proyectos… se multiplican de forma aleatoria y se disparan en direcciones tan diversas que consiguen dejarme exhausto al final de cada día. Mi cuerpo ya no es el de aquel adolescente que resistía sin inmutarse los embates de las olas en la proa del cascarón de mi padre allá en el Surinam, o que supo sobreponerse a mil y una heridas de metralla en la mayor contienda jamás vista por el ojo humano.
Me noto mayor, y esa ciática traicionera no ayuda para nada a que logre sobreponerme. Al final, y como me dijo aquel cirujano de Corregidor, en una ocasión mientras me cosía el impacto de las balas japonesas en la boca de mi estómago, “pese a tu envergadura, eres solo fachada, muchacho”.

Ilustración para el anuario de APIV (2005).


Encara que semble una “boutade” porte uns anys als que, llevat d’escassos instants, la meva vida s’ha convertit en un “grand guinyol” més que grotesc al que treballs, contactes, compromisos, clients, projectes... es multipliquen de manera aleatòria i es disparen en direccions tan diverses que aconsegueixen deixar-me exhaust a la fi de cada jornada. El meu cos ja no és el d’aqueix adolescent que resistia sense immutar-se els embats de les ones a la proa de la vella nau del meu pare allà al Surinam, o que va saber sobreposar-se a mil i una ferides de metralla a la major contesa mai vista per l’ull de l’home.
Em note major, i aquesta ciàtica traïdorenca no ajuda per a res a que aconseguèixca sobreposar-me.
A la fi, i con em digué aquest cirurgià de Corregidor, a una ocasió mentre em cosia el impacte de les bales japoneses a la boca del meu estomac, “a pesar de la teva envergadura, tan sols eres façana, sagal”.
Il·lustració per a l’anuari de APIV (2005).