Datos personales/Dades personals

miércoles, 31 de diciembre de 2008

Salvajada en Gaza

Con este post, el último del año, busco arrancarme la cariñosa espina que supuso el apelativo de “tramposo”.
No podré, sin duda, olvidar la sensación de que por mucho tiempo que pase, la humanidad no ha aprendido nada.
Ilustración inspirada por la barbarie (2008).

Amb este post, el darrer de l’any, busque arrancar-me l’afectuosa espina que suposà l’apel•latiu de “trampós”.
No podré, sens dubte, oblidar la sensació de que per molt temps que pase, la humanitat no s’ha ensenyat res.
Il•lustració inspirada per la barbàrie (2008).

El fin de un año distinto (2)


Esbozos para elementos móviles. “Cruïlla de Cors” (2007/2008).

Esbossos per elements mòbils. “Cruïlla de Cors” (2007/2008).


martes, 30 de diciembre de 2008

El fin de un año distinto


Acaba un año que comenzó hace casi dos y que seguirá vigente por un tiempo a falta de los últimos flecos por cerrar. Un año especial centrado por completo en una larga misión que curiosamente me ha mantenido, mediante vuelos muy cortos, cerca de la base.
Pronto se inicia otro. Uno que a priori va a proponer misiones más lejanas, vuelos más largos y variados, y relaciones comerciales con verdaderos piratas de los de parche y pata de palo. ¿Qué si me he metido en política? ¡Ah! Ya entiendo porqué preguntáis. Pues no directamente, pero no vais desencaminados.
Esbozos para elementos móviles. “Cruïlla de Cors” (2007/2008).

Acaba un any que començà fa quasi dos i que seguirà vigent per un temps a falta dels darrers flocs per tancar. Un any especial centrat per complet a una llarga missió que curiosament m’ha mantingut, mitjançant vols molt curts, prop de la base. Prompte s’inicia altre. Un que, a priori, va a proposar missions més llunyanes, vols més llargs i variats, i relacions comercials amb verdaders pirates dels de pedaç a l’ull i pota de pal. Què si m’he clavat en política? Ah! Ja entenc la pregunta. Puix no directament, però no aneu desencaminats. Esbossos per elements mòbils. “Cruïlla de Cors” (2007/2008).

martes, 23 de diciembre de 2008

Frío


El que está cayendo sobre la base. Ese que corta los rostros con limpieza, con nobleza. Ese que sientes en las partes descubiertas del cuerpo pero que deja impune a las ocultas. Ese frío seco del interior. Ese que tanto me gusta.

Página de nuevo proyecto infantil “Las peripecias de la Doctora Living y su ayudante Stone” con personajes recuperados de un pasado reciente (2008).

El que està caient al damunt de la base. Eixe que talla les cares amb neteja, amb noblesa. Eixe que sents a les parts descobertes del cos però que deixa impune les ocultes. Eixe fred sec de l’interior. Eixe que tant m’agrada.

Pàgina de nou projecte infantil “Les peripècies de la Doctora Living i el seu ajudant Stone” amb personatges recuperats d’un passat recient (2008).

miércoles, 17 de diciembre de 2008

¡Ufffff!


Sin ninguna historia, que no me da para más esta jornada de idas y venidas a la capital del país.
Ilustración para cuento infantil (2008).


Sense cap història, que no em dona per a més esta jornada d’anades i tornades a la capital del país.
Il•lustració per conte infantil (2008).

sábado, 13 de diciembre de 2008

Viajes en el tiempo


Os preguntareis si mis periplos en el espacio y en el tiempo son fruto de mi desorbitada imaginación, del resultado de un pudding de hongos alucinógenos con peyote o de mis escasas ganas de trabajar. Aunque puede haber un poco de todo, el verdadero secreto está en la máquina del tiempo que el profesor Lluch Mortimer y sus pequeños ayudantes poseían. Fue conocerlos y dispararse un sinfín de posibilidades viajeras.

Algunos personajes para colección de cuentos futura (2008).


Es preguntareu si els meus periples a l’espai i el temps son fruit de la meua desorbitada imaginació, del resultat d’un pudding de bolets al·lucinògens amb peiot o de les meues escasses ganes de treballar. Encara que pot haver una mica de tot, el vertader secret està a la màquina del temps que el professor Lluch Mortimer i els seus menuts ajudants tenien. Fou conèixer-los i disparar-se una infinitat de possibilitats viatgeres.

Alguns personatges per una nova col·lecció de contes (2008).

miércoles, 10 de diciembre de 2008

¿¡Ya estamos!? Tengo ganas de correr


Que no soy el primer fan de la Navidad es algo conocido en la base. Que no todo me disgusta es lo que no se me acaba de entender. Y es que cada vez que veo desatarse el consumismo en estas fechas de forma desaforada, me entran ganas de trasladar la base a un lugar aún más remoto que estás montañas de Sierra Leona.
Cartel para el concurso de Reyes Magos. Finalista (1994). Corel Draw.

Que no sóc el primer fan del Nadal es una cosa coneguda a la base. Que no tot em disgusta és el que no acaben d’entendre’m. I és que cada vegada que veig esclatar el consumisme en estes dades de forma desaforada, m’entren ganes de traslladar la base a un lloc encara més remot que este muntanyes de Serra Lleona. Cartell per el concurs de Reis Mags. Finalista (1994). Corel Draw.

viernes, 5 de diciembre de 2008

True Blood & HBO



Ni los muchachos ni yo queríamos creerlo. Desde hace ya algún tiempo, llegaban a la base algunas recomendaciones pero seguíamos reacios a ellas por mantenernos fieles a los formatos del cine más tradicional. Pero ha sido probar y suspender vuelos y misiones para disfrutar de las últimas joyas del cine actual; las series.

Comenzamos con The Wire y seguimos con Deadwood, A dos metros bajo tierra, The It Crowd, Mad Men, Coupling, Swingtown o The Big Bang Theory. En la recámara están Roma, The Company, The Soprano’s, John Adams y alguna más. Y todas tan recomendables como el reciente descubrimiento; la interesante – al menos hasta el capítulo 9 - True Blood.

Merecen la pena.

Probando el rotulador con punta de pincel + photoshop (2008).


Ni els xicots ni jo volíem creure-ho. Des de fa ja algun temps, aplegaven a la base algunes recomanacions però seguíem rebecs a elles per mantenir-se fidels als formats del cinema més tradicionals. Però ha sigut provar i suspendre vols i missions per gaudir de les darreres joies del cinema actual; les sèries.

Començarem amb The Wire, i després vingueren Deadwood, A dos metros bajo tierra, The It Crowd, Mad Men, Couplig, Swingtown o The Big Bang Theory. A la recambra estan Roma, The Company, The Soprano’s, John Adams i alguna més. I totes tan recomanables com el darrer descobriment; la interessant – al menys fins al capítol 9 - True Blood.

Mereixen la pena.

Provant el retolador amb punta de pinzell + Photoshop (2008).