Datos personales/Dades personals

jueves, 27 de mayo de 2010

No tan críptico (Críptico II)

Tal y como por aquí quedaron las cosas, allá van algunos de los nombres prometidos, sin más orden ni concierto que el de mi frágil memoria; Fabra, Camps, Rita, Rajoy, algunos jueces del Supremo, Alfonso Guerra, Aznar, los fascistas que siguen apoyando el antiguo régimen, los sindicalistas apesebrados… Me detengo aquí. Me doy cuenta de que hay muchos y también de tan distintas escalas que es difícil valorar de este modo. Podría estar, por ejemplo, ZP - sin dudar -pero esa lista se titularía "timoratos y torpes".

Tampoco fuera de nuestras fronteras la relación de nombres es menor; Bush (Sr.&Jr.), Bin Laden, Castro, cualquier otro dictador (encubierto o no), cualquier fanático religioso, Maddock y otros de su ralea, cualquier fanático… ¡Uf!

Como veo que necesitaría muchas páginas, aquí lo dejo.

Y sí, al final es cierto, prefiero hacerlo del otro modo. Pero solo porque creo que, tanto para mí como para los que me leéis, es mucho más sugerente, más divertido...

Además, ¿qué demonios voy a saber yo de todo esto desde esta base situada en el ojete del universo?

Más muestras de lo que os comentaba y que estoy a punto de reemprender de forma definitiva (¿?). Al-Azraq (2009).

Tal i com per ací quedaren les coses, ací van alguns dels noms promesos, sense més ordre ni concert que el de la meua fràgil memòria; Fabra, Camps, Rita, Rajoy, alguns jutges del Suprem, Alfonso Guerra, Aznar, els feixistes de l’antic règim, els sindicalistes grípiats... Em pare ací. Em done compte que hi ha molts i també de tant distintes escales que és difícil valorar d'aquesta manera. Podria estar, per exemple, ZP - sens dubte - però aqueixa llista es titolaria "timorats i talòssos".

Tampoc fora de nostres fronteres la relació de noms és menor; Bush (sr.&Jr.), Bin Laden, Castro, qualsevol altre dictador(encobert o no), qualsevol fanàtic religiós, Maddock i altres de la seua mena, qualsevol fanàtic sense més... Uf!

Com veig que necessitaria moltes pàgines, ací o deixe.

I sí, a la fi és cert, prefereix fer-ho de l’altra manera. Però sols perquè crec que, tant per mi com pels que em llegiu, és molt més suggerent, més divertit...

A més, què dimonis vaig a saber jo de tot açò des d’aquesta base situada al florí de l’univers?

Més mostres del que us comentava i que estic a punt de reemprendre de manera definitiva (?). Al-Azraq (2009).

miércoles, 26 de mayo de 2010

Críptico

Hace algunas fechas se me “acusaba” - con mucho cariño y en privado, no a través del blog – de ser poco “cañero”. Me pedían que cuando redactara esta especie de diario de a bordo de la Melchor Mombo Company, fuese mucho más duro de lo que lo era. Decían que las acusaciones que, de algún modo lanzo, fueran más diáfanas.

Reflexionando sobre estas palabras descubro que el problema no es la falta de firmeza en las denuncias, sino que estas quedan, por una parte, diluidas en una prosa, no florida, pero de algún modo alambicada, y por otra, adquieren tono frívolo por las pinceladas de ironía con las que – casi - siempre acompaño mis escritos.

Aún así, hay puntos en los que no estoy demasiado de acuerdo. A pesar de la distancia que separa la base del mundo real, creo haber sido muy claro en mis opiniones. Tanto en la defensa de jueces justos y su tarea – por mucho que vea en alguno de ellos elementos propios del show bussiness –, como haber dejado claro que no soporto a los poderosos – me refiero a los poderosos corruptos (banqueros, clérigos, políticos, empresarios, militares…) que son casi todos -. También creo haberme posicionado en la defensa a ultranza de los niños – por lo que suponen de inocencia y futuro - y los ancianos – porque sin su tarea no estaríamos aquí –. Como debe ser obvio que, entre estos últimos, no incluiría a los que pertenecen a los anteriores grupos.

Si lo que mi amiga buscaba, al comentarme esto, era que dijera nombres de indeseables, el próximo post – esta misma semana - llevará algunos de ellos y una pequeña reflexión final que cierra el que, de haberlo publicado completo, un interminable post.

Muestras de la batalla gráfica en la que estoy enfrascado conmigo mismo para esa historia que me ronda hace tiempo por la cabeza sobre Al-Azraq y su época (2009).


Fa algunes dades “m’acusaven” – amb molt d’afecte i en privat, no a traves del blog – de ser poc “canyer”. Em demanaven que quan redactara aquesta espècie de diari de a bord de la Melcior Mombo Company fora molt més dur del que era. Deien que les acusacions, que d’alguna forma llançe, foren més diàfanes.

Reflexionant als voltant d’aquestes paraules descobreix que el problema no és la manca de fermesa a les denuncies, si no que aquestes queden, per una part, diluïdes a una prosa, no florida, però d’alguna forma enredada, i per altra, adquireixen un to frívol per les pinzellades d’ironia amb les que - quasi – sempre acompanye els meus escrits.

Així i tot, hi ha punts als que no estic massa d’acord. A pesar de la distància que separa la base del món real, crec haver-me mostrat molt clar a les meues opinions. Tant a la defensa dels jutges justos i la seua tasca – per molt que veja a algun elements propis del “show bussiness” -, com haver deixat clar que no suporte als poderosos – el refereix als poderosos corruptes (banquers, clergues, polítics, empresaris, militars...) que son quasi tots -. També crec haver-me posicionat a la defensa a ultrança de xiquets – pel que se’ls suposa d’innocència i futur – i els ancians – perquè sense la seua tasca no estaríem ací -. Com deu ser obvi que, entre aquestos darrers, no inclouria als que pertanyen als anteriors grups.

Si el que la meua amiga recercava al comentar-me açò, era que diguera noms de indesitjables, el proper post - aquesta mateixa setmana – en portarà alguns d’ells i una petita reflexió final que tanca el que, d’haver-lo publicat complet, seria un inacabable post.

Mostres de la batalla gràfica a la que estic embardissat, amb mi mateix, per eixa història que em ronda pel cap al voltant d’Al-Azraq i la seua època (2009).

sábado, 22 de mayo de 2010

Sexo y ocio


Desde hace algunas semanas, todas mis entradas van ilustradas por trabajos de un pasado más o menos reciente. Se debe esto a que las dos últimas propuestas en las que he estado ocupado en la base, son única y exclusivamente literarias.

Una, remunerada, tiene bastante que ver, conceptualmente, con mi época aquí. La otra, de momento por puro placer altruista, viene estimulada por la presencia de un exceso de testosterona en la base, y está orientada a colaborar en la liberación hormonal de los pilotos. Aunque, si la cosa funciona, pronto podría estar a disposición de todo el mundo.

No sé cuál de las dos acabará por darme más satisfacciones, lo que sí puedo asegurar es que la segunda, mi primera incursión en el género de la novela erótica, ha necesitado de más duchas frías que la otra para su conclusión.

Fotos de “Zeta” (2010). ¡Nada menos que noventa páginas redactadas con una Times de discreto tamaño!

Des de fa algunes setmanes, totes les meues entrades van il·lustrades per treballs d’un passat més o menys recent. Es deu açò a que les dues darreres propostes a les que he estat ocupat a la base, son única i exclusivament literàries.

Una, remunerada, té prou que vorer, conceptualment, amb la meua època ací. L’altra, de moment per pur plaer altruístic, ve estimulada per la presència d’un excés de testosterona a la base, i està orientada a col·laborar en la alliberació hormonal dels pilots. Encara que, si la cosa funciona, prompte podria estar a disposició de tothom.

No sé quina de les dues acabarà per donar-me més satisfaccions, el que sí puc assegurar és que la segona, la meua primer incursió al gènere de la novel·la eròtica, ha necessitat de mes dutxes fredes que l’altra per la seua conclusió.

Fotos de “Zeta” (2010). Ni més ni menys que noranta pàgines redactades amb una Times de discret tamany!

martes, 18 de mayo de 2010

Nuestro “Ágora”





No había visto hasta hace poco, la última película de Amenábar – no sabéis lo que tardan en llegar a este recóndito lugar del Pacífico algunos estrenos cinematográficos -.

Una vez visionada, algo llama, y mucho, mi atención. La película apela en muchas ocasiones, a través de los parlamentos de diversos personajes, a que, entre confesos de distintas religiones, hay más cosas que nos unen de las que nos separan. Y este contemporáneo mensaje, captó mi interés porque justo en la época en que el director y su guionista ponían en pie la arquitectura de su historia, en otro lugar del globo, un grupo de entusiastas apelábamos, exactamente, a la misma frase como sustrato de la “película” que estábamos llevando a cabo.

Estas conexiones, siempre, me llevan a pensar que, algunas veces en mi vida, no demasiadas, he estado en el camino adecuado.

Ilustraciones para los cuentos “Yazid, l’amant de la Mitja Lluna” y “Sigfrid, el pacificador de la Creu” dentro del proyecto conjunto “Cruïlla de Cors” (2007/2008).


No havia vist fins fa poc, la darrera pel·lícula d’Amenábar – no sabeu el que tarden en aplegar a aquest recòndit lloc del Pacífic algunes estrenes cinematogràfiques -.

Una vegada visionada, una cosa crida, i molt, la meua atenció. La pel·lícula apel·la en moltes ocasions, mitjançant els parlaments de diversos personatges, a que, entre confessos de distintes religions, hi ha més coses que ens uneixen de les que ens separen. I aquest contemporani missatge, captà el meu interès perquè just a l’època que el director i el seu guionista posaven en peu la arquitectura de la seua història, a altre lloc del globus, un grup d’entusiastes, apel·làvem, exactament, a la mateixa frase com substrat de la “pel·lícula” que estavem duent a terme.

Aquestes connexions, sempre, em porten a pensar que, algunes vegades de la meua vida, no massa, he estat al camí escaient.

Il·lustracions pels contes “Yazid, l’amant de la Mitja Lluna” i “Sigfrid, el pacificador de la Creu” dintre del projecte conjunt “Cruïlla de Cors” (2007/2008).

miércoles, 12 de mayo de 2010

Músicos

Me acompaña. En muchas ocasiones. De muy diversos tipos. No soy experto. Solo sé lo que me gusta. Y no tengo tampoco preferencias por determinados géneros. Depende del día, de la situación, de la compañía, de cómo se encuentre mi interior… Y me gusta más, cuando acompaña imágenes o me las recuerda. Tal vez por eso, soy muy fan de las bandas sonoras de películas.

Sea como sea, todo esto viene a cuenta porque me gustaría hacer como he visto en algunos sitios, y adjuntar en cada post una canción que en ese momento me resulta sugerente.

El problema es que, en toda la base, no ha habido un solo de los pilotos que haya sido capaz de explicarme como. Ni hablar de los lugareños, que bastante tienen ya con la industria conservera del celacanto.

A ver si alguno de los ocasionales visitantes de la base, puede darme alguna lección rápida y completamos un blog que, sin música, ahora parece estar un poco más sosito.

Ilustración particular (aprox. 1987).

M’acompanya. En moltes ocasions. De molt diversos tipus. No sóc expert. Sols sé el que m’agrada. I no tinc tampoc preferència per determinats gèneres. Depèn del dia, de la situació, de la companyia, de com es trobe el meu interior... I m’agrada més, quan acompanya imatges o me les recorda. Tal volta per això, sóc molt fan de les bandes sonores de pel·lícules.

Siga com siga, tot açò ve a compte perquè m’agradaria fer com he vist a alguns llocs, i adjuntar en cada post una cançó que en eixe moment em resulte suggerent.

El problema és que, a tota la base, no hi ha hagut un sols dels pilots que haga esta capaç d’explicar-me com. Ni parlar dels pobletans, que prou tenen ja amb la industria conservera del celacant.

A vorer si algun dels ocasionals visitants de la base, pot donar-me alguna lliçó ràpida i completem un blog que, sense música, ara em sembla estar una mica més insuls.

Il·lustració particular (aprox. 1987).

miércoles, 5 de mayo de 2010

Desconfía...


Los hay que ahí siguen, pasen las legislaturas que pasen, cambien o no sus jefes de filas. Mantienen un puesto vitalicio aunque el sistema no lo contemple. Y lo consiguen porque, aún siendo un elemento molesto, inútil, incluso perjudicial para la sociedad a la que representa, su no presencia en las listas, resultaría terriblemente demoledora para algunos de sus cabecillas.

Y, entre risas y veras preguntas, en reuniones informales, fuera del ámbito de la Stasi, “¿Por qué sigue este tipo en las listas?” y te responden muy serios “Si lo largamos de aquí, con lo que sabe, hunde el partido”.

Así que mucho mejor para ellos, que estos guarden su “mierda”, que no se les ocurra abrir la boca, y que sigamos pagándoles el sueldo entre todos para que las cosas sigan como están. Y están como están, lo recuerdo, más que nada por si alguien se ha despistado.

Y esta vez hablo de todos los bandos.

Así nos va.

Tinta para ilustración encargada por Asociación de vecinos (aprox. 1989).


Els hi ha aquí segueixen, passen les legislatures que passen, canvien o no els seus caps de files. Mantenen un lloc vitalici encara que el sistema no ho contemple. I ho aconsegueixen perquè, encara sent un element molest, inútil, fins i tot perjudicial per la societat que representa, la seua no presència a les llistes, resultaria terriblement demolidora per alguns dels seus capitosts.

I, entre riallades i veres preguntes, en reunions informals, fora de l’àmbit de la Stasi, “Per què segueix aquest tipus a les llistes?” i et responen molt seriosos “Si se’l traiem de damunt, amb el que sap, enfonsa el partit”.

Així que molt millor per ells, que aquestos guarden la seua “merda”, que no se’ls passe pel cap obrir la boca, i que seguim pagant-los el sou entre tots per que les coses continuen com estan. I estan com estan, ho recorde, més que res per si algú s’ha despistat.

I aquesta vegada parle de tots els bàndols.

Així ens va.

Tinta per il·lustració encarregada per Associació de Veïns (aprox. 1989).