Datos personales/Dades personals

miércoles, 29 de septiembre de 2010

Huelga general en la base


Ahí están los piquetes. Muy temprano. A las puertas de la base. No, no vienen por mí ni por mis pilotos - saben que nuestra actividad es ínfima y que, aún así, nos solidarizamos con ellos -. Es por la cercana factoría. Pero todo está en calma y ellos mismos se mimetizan con el ambiente.

Dan la sensación de cumplir un trámite. Se muestran más conformistas que desencantados. Y es que la lucha entre pobres y ricos – no se trata de otra cosa desde el principio de los tiempos – pocas veces acaba con victoria de los primeros.

A ver si esta vez es distinto y conseguimos sacar algo en claro.

Detalle de viñeta para tebeo sobre San Francisco de Borja (finalmente no incluida en el cuaderno, 2010).

Ací estan els piquets. Molt matí. A les portes de la base. No, no venen per mi ni pels meus pilots – saben que nostra activitat es ínfima i que, així i tot, ens solidaritzem amb ells -. És per la propera factoria. Però tot està en calma i ells mateixos es mimetizen amb l’ambit.

Donen la sensació de acomplir un tràmit. Es mostren més conformistes que desencantats. I és que la lluita entre pobres i rics – no es tracta d’altra cosa des dels principis dels temps – poques vegades acaba amb victòria dels primers.

A vorer si esta volta és distint i aconseguim traure alguna cosa en clar.

Detall de vinyeta per tebeu al voltant de Sant Francesc de Borja (finalment no inclosa al quadern, 2010).

domingo, 26 de septiembre de 2010

"Yes, minister"+"Mr.Bean"=Zp


Problemas con una misión altamente compleja y con escaso tiempo para su consecución, han llevado a la imagen de este post, a aparecer dos días antes de que lo escribiera.

Pero obviemos la retórica justificadora y vamos con el tema del título. No me cae mal, que conste, nunca lo he votado, es cierto – cosas de tener la base en tan recóndito lugar –, pero me parecía una alternativa – y eso ya era mucho, visto los tiempos que vivimos –. Y más pronto que tarde, todo salta por los aires. Sus discursos parecen sacados de la mítica serie inglesa que retrataba su clase política, y sus gestos – impagable saltando junto a la selección de fútbol en su celebración – lo han convertido en el perfecto clon de Rowan Atkinson en su más celebrado papel. Y que esto es lo que tenemos, pero lo que aparece en el horizonte, ni de lejos parece mejor.

Reciclado de elementos diversos para un gag utilizado en participaciones de la clásica lotería de Navidad (2010).

Problemes amb una missió, altament complexa i amb escàs temps per la seua consecució, han portat a la imatge d’aquest post, a aparèixer dos dies abans de que l’escrigués.

Però obviem la retòrica justificadora i anem amb el tema del títol. No em cau malament, que conste, mai l’he votat, és cert – coses de tenir la base a tan recòndit lloc – però em semblava una alternativa – i açò ja era molt, vist els temps que vivim -. I més prompte que tard, tot salta pels aires. Els seus discursos semblen trets de la mítica sèrie anglesa que retratava la seua clase política, i els seus gestos – impagable saltant junt a la selecció de futbol a la seua celebració – l’han convertit en el perfecte clon de Rowan Atkinson al seu paper més celebrat. I que a´`o és el que tenim, però el que apareix a l’horitzó, ni de lluny sembla millor.

Reciclat d’elements diversos per un gag utilitzat a les participacions de la clàssica loteria de Nadal (2010).

martes, 21 de septiembre de 2010

La lámpara del genio

Es cuestión de frotar, sí. Solo eso. Y eso no es lo difícil, para nada. Que me lo cuenten a mí en las eternas noches de guardia en la base.

Lo que ocurre es que después hay que elegir tres deseos. Ni uno menos, ni uno más - que es peor -. Porque visto como está el patio, con tres deseos no tengo ni para empezar. A lo mejor solucionaba las habichuelas de la base para los restos. A lo mejor también la de mis cachorros y el resto de los pilotos, Tal vez, incluso, el equipo del vanidoso portugués (o debería decir vanidosos) descendía a segunda y seguía siete décadas más sin ganar la décima, pero...

Seguir viendo las fechorías del trío de desvergonzados que rigen las tres provincias del Levante Feliz – afortunado nombre que un amigo me ha lanzado como posible título de una serie de humor -. Seguir viendo al hijo putativo de El Padrino, gafas de sol incluidas; al falso beato, amigo de camaleónicas lesbianas, con su repelente sonrisa; al heredero legítimo de la chulería del cartagenero, atrapando mozas por la cintura y desnudándolas con mirada lasciva en la capital del reino; seguir viéndolos digo, apropiándose, los tres, de lo que no es suyo, medrando, prevaricando y tropecientos mil gerundios más, no podría aguantarlo aunque fuese más rico que Bill Gates y más guapo de Sean Connery. ¿O era al revés?

Y para no parecer tendencioso, que lo soy, pronto un post dedicado a “Mr. Bean” de celebración con La Roja y la explicación de que eran aquellos ridículos saltitos.

Cartel para espectáculo teatral (2010).

És qüestió de fregar, sí. Tan sols això. I no és el difícil, per a res. Que m’ho conten a mi a les eternes nits de guàrdia a la base.

El que passa és que després hi ha qui triar tres desitjos. Ni un menys, ni un més – que és pitjor -. Perquè vist com està el pati, amb tres desitjos no tinc ni per començar. Tal volta solucionava el bullidet de la base per la resta, És possible també el dels meus cadells i la resta dels pilots. Tal volta, fins i tot, l’equip del vanitós portuguès (o deuria dir vanitosos) baixava a segona i seguia set dècades més sense guanyar la dècima, però...

Seguir veient les malifetes del trio de desvergonyits que regeixen les tres províncies del Llevant Feliç – afortunat nom que un amic m’ha llançat com títol d’una possible sèrie d’humor -. Seguir veient al fill putatiu de El Padrí, ulleres de sol incloses; Al falç beat, amic de camaleòniques lesbianes, amb el seu repel·lent somriure; al hereu legítim de la fanfarroneria del cartagener, atrapant noies per la cintura i despullant-les amb mirada lasciva a la capital del regne; seguir veient-los dic, apropiant-se els tres del que no és seu, medrant, prevaricant, i tropecents mil gerundis més, no podria aguantar-ho encara que fora més ric que Bill Gates i més guapo que Sean Connery. O era al revès?

I per no semblar tendenciós, que ho sóc, prompte un post dedicat a ”Mr. Bean” de celebració amb “La Roja” i l’explicació de què eren aquells ridículs botets.

Cartell per espectacle teatral (2010).

viernes, 17 de septiembre de 2010

Vida de Santo


Haber crecido en el orfanato de las hermanas Clarisas Capuchinas, inminente a la base, en un momento tan duro como los ataques nipones sobre la costa birmana, siempre es una influencia difícil de dejar atrás. A pesar del laicismo desganado que transpiraban mi padre y los demás compañeros de vuelo, la influencia de la Madre Carmen de Medina y Ruíz, antes o después, debía aflorar a la superficie. Ínfulas religiosas que aparecen de nuevo en tu vida, más como velado homenaje que por acérrima creencia, al menor descuido. Y algo de risa sí te da, tú que, ante complejas averías del Dakota, has lanzado los mayores improperios contra el santoral al completo.

Flyer de un inminente tebeo (más o menos) hagiográfico sobre San Francisco de Borja (2010).

Haver crescut a l’orfenat de les germanes Clarisas Capuchinas, imminent a la base, a un moment tan dur com els atacs nipons al damunt de la costa birmana, sempre és una influència difícil de deixar darrere. A pesar del laïcisme desganat que transpiraven mon pare i els demés companys de vol, la influència de la Mare Carmen de Medina y Ruíz, abans o després, devia aflorar a la superfície. Ínfules religioses que apareixen de nou a la teua vida, més com velat homenatge que per acèrrima creença, al menor descuit. I una mica de rialla sí que et dona, a tu que, davant complexes averies del Dakota, has llançat els majors improperis contra el santoral al complet.

Flyer d’un imminent tebeu (més o menys) hagiogràfic al voltant de Sant Francesc de Borja (2010).

martes, 14 de septiembre de 2010

Reanudando

Poco a poco se va reanudando la actividad en la base – lo de “poco a poco” es una forma de hablar porque vivimos el septiembre más intenso desde el final de la Segunda Guerra Mundial -. Y entre las cosas que ayudan a normalizarlo está el reinicio de las publicaciones en el hangar del final de pista.

Pues eso, que ya estamos aquí.

Viñeta a lápiz de Courantyne (aprox. 1994).

Poc a poc es va reprenent l’activitat a la base – el de “poc a poc” és una forma de parlar perquè vivim el setembre més intens des de la fi de la Segona Guerra Mundial -. I entre les coses que ajuden a normalitzar-ho està el reinici de les publicacions al hangar de la fi de pista.

Doncs això, que ja estem ací.

Vinyeta llapis de Courantyne (aprox. 1994).

lunes, 6 de septiembre de 2010

Censura

La primera reacción al regresar a la base después de más de un mes de asueto, fue la de censurar todas y cada una de las intervenciones que los más bisoños pilotos habían pertrechado durante mi ausencia.

Pronto la ira dio paso a la calma, y a mi mente vinieron imágenes vividas hace pocos días, en un lugar tan supuestamente libre y democrático como el viejo estadio de Mestalla. Y es que, durante el encuentro de presentación ante la Fiorentina, la intervención de la seguridad del estadio para, bajo los pitos y los gritos de cuantos estábamos a su alrededor, retirar las pancartas que dos barbilampiños lucían y en las que, sin insultar ni menospreciar a nadie, demandaban al máximo mandatario del club que, en consonancia con la actual política económica del Valencia CF, se bajase el sueldo, fue de lo más sonrojante.

Vista la indignación que este hecho me produjo – llegué incluso a gritar (yo, tan tímido) a los matones, un sonoro “fascistas” -, he decidido mantener las intervenciones de mis pilotos y capear como pueda el temporal que estás han provocado.

Bienvenidos a la nueva temporada de la Melchor Mombo Company.

Assut del Xúquer (2010).

La primer reacció al tornar a la base després de més d’un mes d’esbarjo, fou la de censurar totes i cadascuna de les intervencions que els més novells pilots havien pretretat durant la meua absència.

Prompte l’ira donà pas a la calma, i a la meua ment vingueren imatges viscudes fa pocs dies, a un lloc tant suposadament lliure i democràtic com el vell estadi de Mestalla. I és que, al inici del encontre de presentació davant la Fiorentina, la intervenció de la seguretat del estadi per, sota la xiulada i els crits de quants es trobarem al seu voltant, retirar les pancartes que dos barbamecs lluíen i a les que, sense insultar ni menysprear a ningú, demandaven al màxim mandatari del club que, amb consonància amb l’actual política econòmica del València CF, es baixés el sou, fou del més enrojolant.

Vista la indignació que aquest fet em va produir – vaig aplegar fins i tot a cridar (Jo, tan tímid) als matons, un sonor “feixistes” -, he decidit mantenir les intervencions dels meus pilots i capejar com puga el temporal que aquestes han provocat.

Benvinguts a la nova temporada de la Melchor Mombo Company.

Assut del Xúquer (2010).