Datos personales/Dades personals

lunes, 31 de enero de 2011

Emocionantes vuelos

Abróchense los cinturones, comenzamos vuelos atractivos e incidimos en los propósitos hechos al cerrar la década.
A principios de febrero, un grupo de viajeros, entre los que me encuentro yo mismo, inauguramos una exposición fotográfica que será más una excusa para reunir a quienes quieran acompañarnos que otra cosa.
En el Blues Bar Fábula de Alcoy y las imágenes permanecerán algo más de seis semanas expuestas.
Permanezcan atentos porque la cita exacta estará muy pronto en sus pantallas.
Cartel para exposición (2010/2011).

Corden els seus cinturons, comencem vols atractius i incidim als propòsits fets al tancar la dècada.
A principi de febrer, un grup de viatgers, entre els que em trobe jo mateix, inaugurem una exposició fotogràfica que serà més una excusa per reunir a qui ens vulga acompanyar que altra cosa.
Serà al Blues Bar Fábula d’Alcoi i les imatges romandran una mica més de sis setmanes exposades.
Estiguen atents perquè la cita exacta estarà molt prompte a les seues pantalles.
Cartell per exposició (2010-2011).

miércoles, 26 de enero de 2011

A escasos minutos de la base…


Haya estado donde haya estado, la Melchor Mombo Company ha tenido el privilegio de enclavarse en lugares privilegiados.
Igual es esto, o igual son los ojos de los pilotos que la conformamos, que hacen bello el entorno con su simple mirada. Sea como sea, solo hay que asomar la nariz a la puerta de los hangares, para respirar hondo e inhalar felicidad.    
Vídeo para Fitur. Encargo institucional (2011).

Haga estat on haga estat, la Melchor Mombo Company ha tingut el privilegi de estar un enclavament a llocs privilegiats.
Tal volta siga açò, o tal volta son els ulls del pilots que la conformem, que fan bell l’entorn amb la seua senzilla mirada. Siga com siga, tan sols hi ha que apuntar el nas a la porta dels hangars, per respirar fons i inhalar felicitat.
Vídeo per Fitur. Encàrrec institucional (2011).

lunes, 24 de enero de 2011

A cada cerdo…

Podría poner nombres pero seguro que me dejo alguno, así que prefiero generalizar. Los hay, y muchos, en los altos puestos directivos. Y esto incluye sectores tan diversos como la empresa, la banca, la religión o la política. Y no lo están haciendo bien para con el resto, para los que estamos abajo, aunque esta ubicación – arriba/abajo – es más propia de serie inglesa y tan relativa como la finitud del universo.
Pues bien, para todos ellos, con sus caras sonrientes, porcinas, con sus amiguismos, con sus palmadas en la espalda, con ese pensar que el mundo está a su servicio, para todos ellos digo, va este aviso. Va a ser pronto. Más pronto de lo que suponen – en el caso de que se hayan detenido a pensar -. Y va a ser contundente como sigan apretando así.
Y ya ha pasado, solo hay que revisar la historia.
Ilustración para encargo particular (2010).  

Podria posar noms però de segur que algun me’n deixe, així és que prefereix generalitzar. Els hi ha, i molts, a alts càrrecs. I açò inclou sectors tan diversos com l’empresa, la banca, la religió o la política. I no ho estan fent be per a la resta, pels que estem baix, encara que aquesta ubicació – dalt/baix – es més pròpia d’una sèrie anglesa i tan relativa com la finitud de l’univers.
Doncs be, per tot ells, amb les seues cares somrients, porcines, amb els seus amiguismes, amb les seues palmadetes a l’esquena. Amb eixe pensar que el món està al seu servei, per tots ells dic, va aquest avís. Va a ser prompte. Més prompte del que suposen – en el cas de que s’hagin aturat a pensar-ho – I va a ser contundent com segueixen estrenyent així.
I ja ha passat, tan sols hi ha que revisar la història.
Il·lustració per encàrrec particular (2010).

lunes, 17 de enero de 2011

Manipulados

Así estamos. En distinta medida pero todos. Títeres y titiriteros al tiempo pues nuestra era pone al alcance de cada uno, los suficientes medios para participar de este juego de engaños.
Justo cuando parecía que esos mismos avances iban a ser la panacea, que por fin íbamos a conseguir una sociedad transparente, donde la verdad pueda prevalecer… Pues eso, que así seguimos, y menos mal que nos quedan las “Wikileaks”. ¿O será también esto una manipulación del Doctor Maligno?
Foto, de espléndido cielo, para audiovisual de imagen fija (2011).
  

Així estem. En diversa mida però tots. Titelles i titellaires al temps doncs nostra època posa a l’abast de cadascú, els suficients mitjans per participar d’aquest jos de enganyifes.
Just quan semblava que eixos mateixos avanços anaven a ser la panacea, que per fi anàvem a aconseguir una societat transparent, on la veritat poguera prevaler... Doncs això, que així seguim, i menys mal que ens queden les “Wikileaks”. O serà també açò una manipulació del Doctor Maligne?
Foto, de esplèndid cel, per audiovisual de imatge fixa (2011).

sábado, 15 de enero de 2011

Muy pronto…

Inicio de década.
Como el ritmo de trabajo no es el deseado, como no quiero que el tema se enfríe, como la espera de respuesta me inquieta, como… he inaugurado un blog donde ir contando y colgando las novedades acerca del tebeo en que estoy enfrascado.
Pues eso, que aquí mismo, a la vuelta de la esquina, os espera Al-Azraq.
E inauguramos con el teaser.
Parte de una página de Al-Azraq (2010).

Inici de dècada.
Com el ritme de treball no es el desitjat, com no vull que el tema es gele, com l’espera de resposta m’inquieta, com... he inaugurat un blog on anar contant i penjant les novetats al voltant del tebeo al que estic embardissat.
Doncs això, que ací mateix, al girar el cantó, us espera Al-Azraq.
I inaugurem amb el teaser.
Part d’una pàgina de Al-Azraq (2010).

jueves, 13 de enero de 2011

Raid sobre la meseta

Pues en esas estamos. La misión en curso nos lleva en breve a visitar la capital y para ello ya estamos con los vuelos previos. La parte dura es la que superamos en estos momentos, la parte peligrosa es la vendrá la próxima semana con caimanes, aligátores y cocodrilos al acecho. Y son de la peor y más peligrosa especie.
Ya les iré contaré.
Bocetos de la evolución del logo (2011).  

Doncs en eixes estem. La missió en curs ens porta en breu a visitar la capital i per tal ja estem amb els vols previs. La part dura és la que superem en aquestos moments, la part perillosa és la que vindrà la propera setmana amb caimans, al·ligàtors i cocodrils del Nil al aguait. I son de la pitjor i més perillosa espècie.
Ja els aniré contant.
Esbossos de l’evolució del logo (2011).

lunes, 10 de enero de 2011

¿Mayday?


No. Que no cunda el pánico. Todo está en orden en la base – “no news, good news” comentan los sajones - Nadie ha sufrido accidente aéreo alguno. Aunque a ritmo postnavideño, los Dakota están ya en el aire y los vuelos prometen ser emocionantes.
Muy pronto noticias…
¿Buenas o menos buenas? Para eso habrá que esperar.  
Ilustración - políticamente incorrecta pero divertida - para anuncio promocional de “El Cazador de Sueños” (2000).

No. Que no s’estenga el pànic. Tot està en ordre a la base a pesar de la falta de noticies – “no news, good news” que diuen els saxons – Ningú ha patit cap accident aeri. Encara que a ritme postnadalenc, els Dakota estan enlairats i els vols prometen ser emocionants.
Molt prompte noticies...
Bones o menys bones? Per això hi haurà que esperar.
Il·lustració – políticament incorrecta però divertida - per anunci promocional de “El Caçador de Somnis” (2000).