Datos personales/Dades personals

martes, 19 de noviembre de 2013

Están aquí aunque no queramos creerlo



A pesar que la función de “la” televisión autonómica – nunca conseguí considerarla “nuestra” – estuviese en las antípodas de los parámetros que todos hubiésemos deseado - proteger y difundir nuestra lengua, cultura y tradiciones, e informar objetivamente –, su cierre es comparable a la quema de libros en el Bebelplatz de Berlín. También la sobreprotección a banqueros y grandes empresarios, o el facilitar mano de obra barata y con, cada vez, menos derechos, son aspectos ya vividos en la historia de la Europa del pasado siglo.
¿Están de nuevo entre nosotros? No seamos ilusos. Jamás se habían ido. Los más radicales de entre ellos, están convencidos de que el país es suyo y actúan como tal. Convencidos de que los años en que gobiernan “los otros”, se trata de un accidente pasajero y que cuando están ellos al frente se abre la veda para, como en un cortijo propio, cazar impunemente.     

Sigo probando con la acuarela. Si bien estoy contento con los resultados en papel, no sucede lo mismo en su traslación a la pantalla. Igual debería agenciarme un scanner algo mejor.
Esbozo para el tebeo en marcha (2013).
  
Malgrat que la funció de “la” televisió autonòmica – mai vaig aconseguir considera-la “nostra” – estigués a les antípodes dels paràmetres que tothom hagués desitjat – protegir i difondre la nostra llengua, cultura i tradicions, i informar objectivament -, el seu tancament és comparable a la crema de llibres al Bebelplatz de Berlin. També la sobreprotecció a banquers i grans empresaris, o el facilitar ma d’obra barata i amb cada vegada menys drets, son aspectes ja viscuts a la història de l’Europa del passat segle.
Estan de nou entre nosaltres? No siguem il·lusos. No se’n havien anat. Els més radicals d’ells, estan convençuts que el país és seu i actuen com si així fos. Convençuts que els anys en que governen “els altres”, es tracta d’un accident passatger i que quan estan ells al front, s’obri la veda per, com a un mas propi, caçar impunement.         

Segueix provant amb l’aquarel·la. Si be estic content amb els resultats amb paper, no succeeix el mateix amb la translació a la pantalla. Tal volta deuria agenciar-me un escàner una mica millor.
Esbós per tebeu en marxa (2013).  

martes, 12 de noviembre de 2013

Acuarela a Mauthausen




Todavía no estoy por completo decidido - quiero ver como quedan unos toques de postproducción “photoshopera” - pero la propuesta en la que estoy enfrascado quiero resolverla con acuarela. Aunque solo sea por aquello de volver a deslizar el pincel húmedo por el rugoso papel y ver como la mancha toma forma… A ver que sale.   

Pruebas de color (2013).

  

Encara no estic per complet decidit - vull vorer com queden uns tocs de postproducció “photoshopera – però la proposta a la que estic enfarinat vull resoldre-la amb l’aquarel·la. Encara que sols siga per allò de tornar a fer lliscar el pinzell humit pel rugós paper i vorer com la taca agafa forma... A vorer que ix.
Proves de color (2013).   

jueves, 7 de noviembre de 2013

Arròs i Titelles III


Como hace un par de años, estoy redactando las crónicas de una propuesta hechizante. Durante esta semana, se celebra un modesto festival de títeres para niños. Cuatro días, cuatro espectáculos y cerca de un millar de escolares – entre 3 y 9 años - pasarán por el teatro Principal de Alcoy.

Si el ver espectáculos siempre me atrae, verlos acompañado de niños – el entorno en que más cómodo me siento – es un placer inenarrable.

Para el que le apetezca leer como van las cosas, aquí lo iremos publicando puntualmente.

Ilustración para cuento infantil – inédita - (2009).  



Com fa un parell d’anys, estic redactant les cròniques d’una proposta encisadora. Al llarg d’esta setmana, es celebra un festival de titelles per xiquets. Quatre dies, quatre espectacles i prop d’un miler d’escolars – entre 3 i 9 anys – passaran pel Teatre Principal d’Alcoi.

Si veure espectacles sempre m’atrau, veure’ls acompanyat de xiquet – l’entorn en que més còmode em trobe – és un plaer inenarrable.

Per si algú li abelleix llegir com val les coses, ací ho anirem publicant puntualment.     
Il·lustració per conte infantil – inèdita – (2009).