Cuando inicio un proyecto que incluye
dibujos, intentó visualizar el tono exacto de estos que mejor se adecúe a la
propuesta.
Para esta historia sobre un
superviviente de un campo de concentración, pensé que necesitaba un mayor punto
de expresionismo, alejarme de un realismo excesivo, porque creía que, junto al color, me permitiría encajarlo mejor con el verismo de lo narrado. Como he ido
trabajando el lápiz en diversas etapas, algunas de las viñetas primigenias
quedan, una vez entintadas, demasiado “naturalistas” y, no me ha quedado otra,
que trabajarlas de nuevo.
Viñetas desechadas de “El 4208 de
Mauthausen” (2014).
Quan comence un projecte que
inclou dibuixos, intente visualitzar el to exacte d’estos que millor s’adeqüe a
la proposta.
Per esta història al voltant
d’un supervivent d’un camp de concentració, vaig creure que necessitava un
major punt d’expressionisme, allunyar-me d’un realisme massa excessiu, perquè
pensava que, junt al color, em permetria encaixar-ho millor amb el verisme del
narrat.
Com que he anat treballant
el llapis en diverses etapes, algunes de les vinyetes primigènies queden, una
vegada entintades, massa “naturalistes” i, no m’ha quedat altra. Que treballar-les
de nou.
Vinyetes rebutjades
de “El 4208 de Mauthausen”(2014).
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