Datos personales/Dades personals

martes, 17 de junio de 2008

Las fabulosas Txinkelih


Tal vez se trate de mi experiencia más sorprendente con la, tan renombrada, “Madre Naturaleza”. Fue en Centroamérica. En el mundo maya. Realizaba un vuelo contratado por Mary Ethan que, por aquella época, se hallaba enfrascada en una expedición en busca del ”corazón de titanio”, cuando, tras un aterrizaje forzoso, en plena selva de Tikal, nos encontramos con esta especie de insecto desconocida hasta el momento por los entomólogos.
Fue su aparente alegría al transmitir sus historias, mediante movimientos y sonidos que nos recordaban – vagamente - a los musicales de la MGM, lo que nos fascinó de inmediato.

Esbozos para una serie sobre las Txinkelih (hacia el 2003). En estos tiempos, estoy retomando la idea de ponerla en marcha.


Tal vegada es tracte de la meua experiència més sorprenent amb la, tan nominada, “Mare Natura”. Fou a Centre Amèrica. Al món maia. Realitzava un vol contractat per Mary Ethan que, per aquella època, es trobava encaparrada a una expedició a la busca del “cor de titani”, quan, després d’una aterrada forçada, en plena selva de Tikal, ens encontrarem una espècie d’insecte desconeguda fins el moment pels entomòlegs.
Fou la seua aparent alegria al transmetre les seues històries, mitjançant moviments i sons que ens recordaven – vagament – als musicals de la MGM, el que ens fascinà d’immediat.

Esboços per una sèrie al voltant de les Txinkelih (cap al 2003). En aquestos temps, estic reprenent l’idea de posar-la en marxa.

No hay comentarios: