Datos personales/Dades personals

lunes, 12 de septiembre de 2011

Políticos corruptos

Último vuelo del verano. Por tierras centroeuropeas. Una hermosa ciudad y una constatación; también en la República Checa hay políticos corruptos. Casi es lo primero que algún nativo confiado nos comenta. “Un poco como en mi tierra” le respondo resignado. “No, no. Mucho más” me insiste. Y me cuenta. Una tras otra. Y tal vez así sea, que las diferencias entre ricos y pobres son más abrumadoras que aquí. De momento, claro, que yo sigo viendo que vamos directo a ello.
Y la gente, como con el clásico “Panem et circenses” romano, sigue pendiente del próximo Real Madrid-Barça y esperanzada con que la llegada de Rajoy al poder traiga un cambio. Y lo va a traer, of course, pero no en la dirección que el pueblo espera. ¿Cuándo se ha visto que la derecha grave a los poderosos?
Y mucho menos que nadie espere un cambio radical de arriba hacia abajo, sea el que sea el color del poder, porque la historia nos dice que a María Antonieta y los suyos, ya les iba bien todo como estaba hasta que decidieron hacerles aquel radical corte de pelo.
Praga (2011).      

Darrer vol del estiu. Per terres centreeuropees. Una formosa ciutat i una constatació; també a la República Txeca hi ha polítics corruptes. Quasi és el primer que algun natiu confiat ens comenta. “Una mica com a la meua terra” li responc. “No, no. Molt més” m’insisteix. I em conta. Una darrere d’altra. I tal volta així siga, que les diferències entre rics i pobres son més aclaparadores que ací. De moment, clar, que jo segueix veient que anem directes a allò.
I la gent, com amb el clàssic “Panem et circenses” romà, segueix pendent del proper Reial Madrid-Barça i esperançada amb l’aplegada de Rajoy al poder porte un canvi. I el va a portar, of course, però no en la direcció que el poble espera. Quan s’ha vist que la dreta grave als poderosos?
I molt menys que ningú espere un canvi radical de dalt a baix, siga el que siga el color del poder, perquè la història ens diu que a Maria Antonieta i els seus, ja els anava be tot com estava fins que decidiren fer-los aquell radical tall de cabell.
Praga (2011). 

No hay comentarios: