Último vuelo del verano. Por
tierras centroeuropeas. Una hermosa ciudad y una constatación; también en la
República Checa hay políticos corruptos. Casi es lo primero que algún nativo
confiado nos comenta. “Un poco como en mi tierra” le respondo resignado. “No,
no. Mucho más” me insiste. Y me cuenta. Una tras otra. Y tal vez así sea, que
las diferencias entre ricos y pobres son más abrumadoras que aquí. De momento,
claro, que yo sigo viendo que vamos directo a ello.
Y la gente, como con el clásico
“Panem et circenses” romano, sigue pendiente del próximo Real Madrid-Barça y esperanzada
con que la llegada de Rajoy al poder traiga un cambio. Y lo va a traer, of
course, pero no en la dirección que el pueblo espera. ¿Cuándo se ha visto que
la derecha grave a los poderosos?
Y mucho menos que nadie espere un
cambio radical de arriba hacia abajo, sea el que sea el color del poder, porque
la historia nos dice que a María Antonieta y los suyos, ya les iba bien todo
como estaba hasta que decidieron hacerles aquel radical corte de pelo.
Praga (2011).
Darrer vol del estiu. Per
terres centreeuropees. Una formosa ciutat i una constatació; també a la
República Txeca hi ha polítics corruptes. Quasi és el primer que algun natiu
confiat ens comenta. “Una mica com a la meua terra” li responc. “No, no. Molt
més” m’insisteix. I em conta. Una darrere d’altra. I tal volta així siga, que
les diferències entre rics i pobres son més aclaparadores que ací. De moment,
clar, que jo segueix veient que anem directes a allò.
I la gent, com amb el
clàssic “Panem et circenses” romà, segueix pendent del proper Reial Madrid-Barça
i esperançada amb l’aplegada de Rajoy al poder porte un canvi. I el va a
portar, of course, però no en la direcció que el poble espera. Quan s’ha vist
que la dreta grave als poderosos?
I molt menys que ningú
espere un canvi radical de dalt a baix, siga el que siga el color del poder,
perquè la història ens diu que a Maria Antonieta i els seus, ja els anava be
tot com estava fins que decidiren fer-los aquell radical tall de cabell.
Praga
(2011).
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