Datos personales/Dades personals

jueves, 13 de septiembre de 2007

Constructores corruptos

En una de mis más peligrosas aventuras, me enfrenté a una red de constructores corruptos que explotaban como mano de obra a emigrantes de países de la extinta Unión Soviética. Según logramos descubrir, estos canallas, con la aquiescencia del gobierno local, pagaban a estas gentes, sueldos inferiores a los que cobraban los obreros del país, bajo la velada amenaza de devolverlos a su lugar de origen a la menor protesta.

La verdad es que no recuerdo bien dónde vivimos está esperpéntica historia ni el año en que sucedió. Sí que una elegante publicación, la revista “Imatges” editada por el fotógrafo Paco Grau, dedicó una de sus páginas a aquella aventura, aunque por el diseño y la estética usados, el público creyó estar ante la portada de una obra de ficción.

Cuando miro atrás, no puedo más que alegrarme de que en este país nuestro, no existan personajes como estos ¿verdad?



En una de les aventures més perilloses que he viscut, m’enfrontí a una xarxa de constructors corruptes que explotaven com a mà d’obra a emigrants de països de la desapareguda Unió Soviètica. Segons descobrirem, aquestos canalles, amb l’aquiescència del govern local, pagaven a aquestes gents, sous inferiors al que cobraven els obrers el país, sota la velada amenaça de tornar-los al seu lloc d’origen a la menor protesta.

La veritat és que no recordo be on varem viure aquesta esperpèntica història ni l’any en que succeí. Sí que una elegant publicació, la revista “Imatges” editada pel fotògraf Paco Grau, dedicà una de les seves pàgines a aquesta aventura, encara que pel disseny i l’estètica utilitzades, el públic cregué estar davant la portada d’un obra de ficció.

Quan miro enrere, no puc més que alegrar-me de que en aquest país nostre, no hi hagin personatges com aquestos, veritat?

No hay comentarios: